måndag, november 05, 2012

LÄKARKONTAKT

Imorse när jag vaknade ringde jag vårdcentralen. En sjuksköterska ringde sedan upp mig & jag beskrev min situation. Han bad att få återkomma då han ville prata med en läkare dock inte min vanliga då han inte var på plats.

Åkte till jobbet som planerat. Var med på Värdegrunds utbildningen, men gick hem tidigare då jag inte mådde riktigt bra.

Under eftermiddagen ringde sjuksköterskan & meddelade att läkaren tyckte det var bättre att vänta till morgondagen då min läkare som känner mig skulle kontakta mig, vilket jag förstod tanken bakom.

Till min lycka hörde läkaren av sig sent i eftermiddags då han hade läst igenom min journal & förstod att jag inte mådde bra. Kändes så skönt att han hörde av sig & lyssnade till vad jag hade att säga. Vi kom fram till att jag skulle byta tillbaka till min gamla medicin, vilket känns oerhört bra. Så nu börjar vägen tillbaka till att återfå mitt "liv" även om det inte sker över en natt att bli av med smärtan. Nu kan det bara bli bättre!!

Inga kommentarer: