onsdag, februari 09, 2011

DITT SKAFFERI

I måndags var jag i väg till Atlantis Spa i Habo för att träna för första gången på hur länge som helst.. Blev en stund på motioncykeln, gåbandet och crosstrainern, vilket kändes helt underbart att äntligen komma igång. Det viktigaste för mig är inte hur länge jag tränar, utan att jag tränar <3 Bakslaget kom ju självklart igår då jag var sängliggandes till sent på eftermiddagen, men hade redan räknat ut innan att det skulle bli så här ;-)



Under kvällen satte jag igång att baka, vilket är det roligaste jag vet :-) Blev fyra brödkakor och tolv chokladmuffins med smarties och banan. Toppade två av dem med rosa vitchoklad "fluff", sååå gott! Receptet hittade jag här!! Har för tillfället snurrat in mig på cupcakes ;-) Håller på att lära mig, men övning ger ju färdighet! Har tänkt köpa hem lite böcker, roliga muffinsformar, tyllar, strössel mm. som krävs för att göra cupcakes. Har självklart köpt hem lite nu som plåt muffinsformar, roliga muffinsformar, hushållsfärger och strössel, vilket är en bra början.

 Brödkakor

 Chokladmuffins med smarties och banan

I söndags var jag och älsklingen och besökte en relativt nyöppnad lanthandel som heter Ditt Skafferi och som ligger i Källebäcken, knappt tio minuter hemifrån oss. Där finns hur mycket fint som helst som jag skulle vilja ha i mitt kök..

Utsidan av lanthandeln Ditt Skafferi

 Lite från insidan av Ditt Skafferi

Just nu väntar jag på att det ska komma hem vårfina förvaringsskålar och förvaringsburkar i färgglada färger. De sistnämnda har jag tänkt fylla med mjöl, socker osv. för att ha i mitt skafferi. Hoppas även på att det kommer hem några färglada kakfat oxå!

 Förvaringsskålar från Rice

Förvaringsburkar från Rice

Visst är färgerna underbara?!

När jag var i lanthandeln Ditt Skafferi gången innan köpte jag jättefina mini pajformer i härliga pastell färger från Miljögården.

Mini pajformar från Miljögården


Har efter många år med tråkiga neutrala färger äntligen kommit på att jag vill ha ett hem med mera färg! Köket ska inredas modert blandat med en lantlig stil och med färg på "prylar" så som tyger, porslin, förvaringsburkar, vispskålar, redskap osv. Starka färger och pasteller tänker jag mixa och de färger jag först och främts tänker mig är blått, turcos, limegrönt, lila, cerise, rosa, rött, orange och gul, men själklart även vitt och svart som t ex. bas. Vi får se hur det blir.. :-)

Nu ska jag hoppa in i duschen innan det är dax att åka till Tidaholm för att besiktiga bilen. Efteråt ska vi till min mamma på fika. Innan dagen är slut hoppas jag även på att hinna med en promenad.

1 kommentar:

Habowoodfrun sa...

Vad gott det ser ut!!! och vilken söt butik, den måste jag besöka nån dag.

Ha det gott,
Kram Ann