tisdag, februari 12, 2013

INLAGD

I fredags åkte jag hem tidigare från jobbet då jag mådde så dåligt på grund av ökad smärta. Väl hemma lade jag mig att vila i sängen. Timmarna gick, men smärtan släppte inte utan blev snarare värre. Jag kunde varken äta eller dricka då jag mådde så fruktansvärt illa & hade huvudvärk. Efter att ha krupit från sängen på andra våning till hallen på bottenplan kände jag att det här går inte längre. Så till slut ringde jag jouren & därefter följde Tobias mamma med oss in till akuten. Efter ett visst antal timmar på akuten, men en ändå lugn fredagskväll togs beslutet att jag skulle läggas in. Vi sa hejdå & strax efter klockan 01 fick jag komma upp på Medicin A där jag fick eget rum med tv. Jag fick dropp som jag skulle sova med.

Lördagen & söndagen tillbringade jag inne på mitt rum med undantag från de gånger jag gick till toaletten. Tobias var & besökte mig både lördag & söndag.

Igår måndag var det dax för rond & där bestämdes att jag skulle göra en ny MR-röntgen. Fick även träffa sjukgymnasten & göra de obligatoriska testerna. Bara att göra en så enkel sak sam att duscha & tvätta håret gjorde att jag fick så ont att jag fick lägga mig att vila & be om smärtstillande. Igår var även första gången jag gick ut till matsalen för att äta sedan jag kom, men även det räckte för att smärtan skulle öka..

Igår var första dagen inte Tobias var här, men instället kom min fina vän Hjördis hit & besökte mig. Med sig hade hon en söt liten kanin <3

Idag väcktes jag tidigt för att sätta kanyl då jag hade tid för MR-röntgen klockan 7. Den gick bra, men var extra tuff att göra denna gång. Har sovit dåligt inatt då tanten vägg i vägg som inte har sagt ett ord sedan jag kom vaknade till liv & har ropat halllååå!!! Så dagen idag har varit lång då det inte blev så många timmar sammanhängande sömn. Så har jag blivit av med mitt enkelrum & hamnat på två sal istället.

Idag har jag haft besök av Tobias mellan 16.15-19.30, vilket var mycket uppskattat & han hade med sig semlor som vi har smaskat på dagen till ära. Sedan Tobias åkte hem har jag fördrivit tiden med att läsa boken Femtio nyanser av honom som han köpte med sig till mig i söndags :-)

Ligger här nu & försöker sova, men svårt då det är en äldre man i mitt gamla rum som ropar aj aj, oj oj, bääää, mamma osv. Kan bli en lång natt det här.. Hoppas på att jag får sova hemma i min säng imorgon för nu har jag verkligen hemlängtan <3

Inga kommentarer: