fredag, februari 15, 2013

HEM LJUVA HEM <3

Natten till onsdagen blev det inte många timmars sömn..

På ronden i onsdags fick jag veta att MR-röntgen inte visade några förändringar sedan föregående MR-röntgen som gjordes 2011. Läkarna skulle ta kontakt med smärtenheten för att se varför de inte kommit till mig än samt att remiss till rehabmedicin skulle skickas.

Efter en stund kom min ena läkare tillbaka för att meddela att det var upp till 30 dagars väntetid till smärtenheten & att de skulle höra av sig polikliniskt samt att jag skulle få besök av rehabmedicin innan lunch. Så skulle jag få åka HEM!

Som bestämt kom min underbara läkare samt en sjuksköterska från rehab medicin & vi kom fram till att jag skulle fortsätta med min träning hemma & om det är något jag undrar över eller vill ha hjälp med så är jag välkommen att höra av mig.

Vid lunch blev jag av med mitt rum så skulle jag stannat så hade jag fått byta till en fyrsal.. Packade ihop mina saker, åt lunch & satte mig sedan att läsa i väntan på att älsklingen skulle komma & hämta mig efter jobbet.

På vägen hem var vi förbi Ikea där vi inhandlade nya sängbord & annat smått & gott samt att det blev ett besök på Maxi Ica för att inhandla det som fattades där hemma. Det räckte för att jag skulle få ont & bli illamående så väl hemma blev det vila.

Igår tog jag det lugnt & läste i min bok så nu är den utläst & jag hoppas verkligen att de andra två böckerna i trilogin som jag beställde onsdags kommer med posten idag ;-)

I eftermiddag ska jag försöka mig på att åka & träna för jag vill inte tappa det som jag nu byggt upp under så lång tid.. Pratade med mina läkare & sjukgymnast om detta med träning & de sa att jag absolut skulle fortsätta träna då det är bra för mig <3

Inga kommentarer: