lördag, september 22, 2012

LÄNGESEDAN

Ja nu var det ett tag sedan jag var inne & skrev här! Tiden går så fort & all min tid & ork går i stort sett åt till jobb & träning, vilket jag mår bra av. Idag har dock varit en av de sämsta dagarna på länge då smärtan tagit överhand & det ogillas skarpt, men det är bara att gilla läget =(

Sedan jag skrev här sist har jag haft min fina systerson Wilgot här över natt från förra torsdagen till lördagen. Vi hade de mysigt & han var med mig på gymmet både torsdag & fredag. Så duktig så <3 På torsdagen var vi förbi & hälsade på Ida <3 På fredagen hälsade vi på Annett & då lekte Wilgot med Alice.

Under eftermiddagen/kvällen bakade jag knäckebröd & Wilgot chokladbollar <3 Senare på fredagskvällen ringde Marcus & ville komma, vilket han självklart fick <3 Fredagsmyset blev tacos som var mycket uppskattat av grabbarna <3

Lördagen bestod av packning inför vår tripp till Stockholm. På kvällen åkte vi till Falköping för att sova över hos min lillasyster. Det bjöds på god mat, dryck & gott sällskap då vi syskon med respektive samlats <3

På söndagen skjutsade min svåger oss till tåget som tog oss till Stockholm. Vi hade fantastiska dagar i Stockholm med fint väder! Efter att vi lämnat in vårt bagage på hotellet hämtade Inge & Gunnar upp oss & tog med oss ut till Djurgården & Junibacken. Tillbaka åkte vi Djurgårdsfärjan till Slussen & därifrån promenerade vi till Maria torget & Björn Ulveus hotell Rival där det hölls tribunal. Mötte upp Jeanette som var där & tog en kaffe tillsammans. Sedan bar det av tillbaka till hotellet.

På måndagen började jag dagen med träning i gymmet på hotellet innan en god hotellfrukost. In i duschen & fixa i ordning mig inför långlunch & firande av Jeanette som fyllde 50 år tillsammans med Tobias, Inge & Gunnar. Efteråt gick jag Tobias & strosade & utforskade Kungsholmen. Var tillbaka på hotellet strax innan klockan 19. Blev en lugn kväll framför tv:n. Var ut en sväng & beställde pizza som vi tog med till hotellrummet.

På tisdagen åt vi god hotellfrukost för att sedan checka ut från hotellet. Klockan 10.30 var vi bjudna hem till Jeanette för att fira Inge som fyllde 84 år! Det bjöds på smörgås & tårta! Strax efter klockan 14 var det dax för oss att bege oss mot hotellet för att hämta ut vårt bagage & vidare till Cityterminalen & tåget. I Falköping hämtade Marcus & Wilgot oss vid tåget. Innan vi åkte hem blev vi bjudna på kaffe & smörgåstårta =) Myste med barnen <3

I onsdags var min lediga dag så jag passade på att tvätta upp allt efter resan. På eftermiddagen for jag till gymmet för styrketräning, core & spinning!

I torsdags var det dax för veckans första & sista arbetsdag. Efter jobbet for jag till Maxi Ica för veckohandling. På kvällen blev det två pass på Sportlife då det var Les Mills Releasekväll & det blev cxworx & bodybalance!

Igår fredag tog jag det lugnt på förmiddagen för att på eftermiddagen åka till gymmet där jag blev kvar i 2,5 timma =) På vägen hem stannade jag till på Systemet & köpte lite vin & öl. Fick besök av Mårten som stannade kvar på middag. Jag bjöd killarna på potatisgratäng, lövbiff, persiljesmör & en sallad & till det serverades det rött vin alternativt öl ;-) Vi satt uppe länge & pratade i köket.

Imorse åkte jag in till Sportlife för att testa ett bodypump pass =) Annars har jag inte gjort så mycket idag mer än att vila..

Nu ska jag ta tag i att fixa lite gott att äta till lördagsmyset tillsammans med min älskling <3

Inga kommentarer: