lördag, juni 02, 2012

LITE AV VARJE

Då var det lördag igen.. Förstår inte vart veckorna tar vägen?!

I torsdags efter jobbet gjorde jag lite ärenden för att därefter åka till Skövde & göra naglarna =) De blev så fina & sommarfräscha!

Gårdagen var en riktig slödag.. Åkte till Habo för att posta ett paket & lämna in några papper på Dina försäkringar. Efter det åkte vi till pizzerian för att käka lunch. Sedan blev det ett besök hemma hos Familjen Feldt =) Med oss hem fick vi Marcus som ville sova över tills idag <3 På hemvägen tog vi en liten omväg över Blåhult med Skalman. Han går som en dröm nu med nya fina fälgar & däck. Dock var det en kall åktur då det inte finns någon värme & temperaturen ute visade +5 grader.. Så vi var något frusna alla tre när vi kom hem. På kvällen ringde syster som fått åka ambulans på torsdagen då hennes arm gått ur led :-( Under tiden vi pratade gick jag en promenad på mitt motionsband & när vi lagt på sprang jag 2 km. Efter det var det dax för fredagsmys <3 Tyvärr blev det sent fredagsmys då Marcus fick migrän, men efter en alvedon, en kall blöt handduk över pannan & lite sömn så mådde han bättre.

Nu sitter vi i bilen på väg till Skövde för att fira Malin som tog examen igår.

Innan idag har jag lagat mat, potatis, hel färsk lax i ugn, sås & sallad. En av Marcus favoriträtter, dock inte Tobias.. Så har jag även sprungit mina 5 km & tiden idag blev 27 minuter & 13 sekunder vilket är 1 minut & 20 sekunder bättre än i onsdags. Är verkligen roligt när man ser att träningen ger resultat!!

Önskar alla en fortsatt trevlig lördag <3

Inga kommentarer: