söndag, juli 10, 2011

FIXA & DONA

Skrev i förra inlägget att jag skulle koka rabarbersaft, men så blev inte fallet utan det får bli imorgon istället!

Gick istället ut en sväng för att plantera uteblommor att ha vid entrén då de jag tidigare planterat inte var så lätta att sköta. Planterade även om en pelargon, lavendel och ett salix träd samt att jag planterade en våreld, succelent och hjärtan på tråd i den betongkruka som jag gjutit. Gjorde även en upphängning till en zinkhink som jag planterat en snöflinga i och som nu hänger vid entrén på verandan. Tog sedan tag i att torka av våra utemöbler och klippa till den fina vaxduken som legat här hemma så länge, men nu är det gjort och det blev superfint =) Efter det tog jag tag i att sopa verandagolvet, rengöra våran ytterdörr som nu är vit igen och till sist sätta ihop två vita lyktor som jag köpt på Ikea för att ha på verandan och på utebordet!

Imorgon ska jag åka och köpa en ny piasavakvast som ska målas vit, vad annars?! Ska även ta tag i att måla om det blombord som jag fått av en vän som skulle slänga det så det fick därför följa med mig hem och står nu på vår veranda =)

Nu ska jag ta mina mediciner, dricka mitt kvällste och se på film innan det är dax för sängen. Tänk nu är det bara en jobbvecka kvar innan det är SEMESTER!!

Inga kommentarer: