lördag, februari 26, 2011

FÖRMIDDAGS FIKA

I förmiddags fixade älsklingen fika =) Det blev te och chokladmuffins med smarties och banan (som fanns i frysen) *smaskens*



Har precis ätit lunch och idag blev det tomatsoppa med risoni för ikväll ska vi äta potatisgratäng, ryggbiff, vitlkökssmör och sallad!

Under veckan som gått har jag inte mått så bra. Kontaktade Smärtenheten förra fredagen och de kom fram till att jag skulle öka dosen av plåstret. Men det var först i onsdags som jag ökade dosen och jag mådde lika dåligt som sist, första dygnet är alltid värst för mig :-( Meningen var att jag skulle ökat dosen förra fredagen, men när jag kom till Apoteket så fanns det fabrikat som jag skulle ha inte hemma så det fick beställas hem.

I måndags åkte jag in till stan för att luncha med en "gammal" jobbarkompis. Vi gick till Mackmakeriet som är ett mysigt ställe och vi hade det jätte trevligt =) Efter det begav jag mig till Bankeryd för att träffa mina assistent kollegor och vara med på APT och APK. Blev en hel del information, mycket prat och gott fika. En kollega hade gjort jätte goda Choklad semlor! Upplevde det ganska jobbigt kännslomässigt att vara med på mötet..

I tisdags hade jag en "date" med en av mina underbara vänner, vi fikade och pratade en massa. Efter det hade jag ett inbokat besök på Vårdcentralen hos min astma sjuksköterska. När jag var klar där mötte jag upp en vän som oxå är min jobbarkompis. Vi åkte till Johan´s Café, fikade gott och pratade om allt mellan himmel och jord!

I onsdags tog jag det mest lugnt då det oftast kommer sviter efter att jag gjort en massa roligt! Vaknade vid lunch på torsdagen och mådde skit, men pallrade mig upp ur sängen och ner till duschen. Gjorde mig iordning och följde med älsklingen till Tidaholm för att besiktiga "andra" bilen och den gick igenom med blankt papper *jippie* Besökte Apoteket och efter det Pynt & Sånt och Wilmas hus i hopp om att finna Greengate porslin som jag tänkt börja "samla" på =) Wilmas hus hade Greengate, men inte de koppar som jag söker :-(

Igår fredag kikade jag förbi Annett i Ditt Skafferi =) Rice ordern hade kommit in och Annett höll just på att packa upp och möblera om för fullt, det blev superbra! Ska åka dit en sväng imorgon igen för att köpa förvaringskål setet, förvaringsburk setet och färgglada slicketpottar =) Så ni som har vägarna förbi Källebäcken eller inte vet vad ni ska göra åk på en utflykt och kika förbi Ditt Skafferi imorgon söndag, jag lovar ni kommer inte bli besvikna!

Ja det var min vecka i korta drag..

Inga kommentarer: