lördag, januari 22, 2011

HALLEN

Sydde och satte upp hallgardinerna i onsdags och jag är riktigt nöjd med resultatet =) Marimekko har verkligen så mycket snyggt och är en stor favorit här hemma. Vi har allt från gardiner, kuddar, tygtavlor och duschdraperi..

Tyget är från Marimekko och heter Pieni Unikko.

Kivi ljuslyktor från Iittala är en annan favorit, har ca 30 stycken av dem och då i en massa olika färger!


 Kivi ljuslyktor från Iittala.

Även Pappelina är en favorit när det gäller mattor, har en i köket som är grön med vita cirklar.
Uppe i hallen ska jag köpa denna mattan som heter Siri i färgen metallic grå/svart från Pappelina.

Ja listan kan bli lång, för även Koziol är en favorit som jag tycker har mycket snyggt. Har babbelfat mini och babbelfat samt en hushållspappershållare därifrån och allt i svart.

Babbelfat

En butik som jag varmt kan rekommendera och som har dessa varumärken och många fler är FÖRR som ligger i Skövde, men man kan även besöka deras trevliga hemsida och handla därifrån =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fina grejjer, bra smak du har! Det där fatet älskar jag, men har inget själv :-/

Receptet på lembasen som ju är helt utan mjöl och också nästn helt utan kolhydrater är:
3 ägg
3 dl riven ost
3 msk majonäs
sesamfrö, linfröm, fiberhusk och vad man vill, ca 1 dl - så att smeten tjockar till sig lite.

Låt dra i 10 minuter typ, klicka ut på smord plåt, sen in i ugnen 200 grader tills de fått fin färg.