fredag, januari 14, 2011

EN BRA OCH EN DÅLIG DAG

Ikväll har vi ätit gott, blev potatisgratäng, lövbiff med persiljesmör och sallad *mums* Sitter nu i soffan och slötittar på Let´s Dance med laptopen i knät. Älsklingen sover gott i soffan efter en första vecka på jobbet för han har varit långledig sedan jul =)



Dagen idag har varit mindre bra om man jämför med dagen igår då jag mådde bättre än på långe och inte var så fruktansvärt trött som jag varit sedan jag började med den senaste tabletten. Men bytte ut den tabletten i måndags och har nu fått ett "plåster" istället som ska sitta i tre dygn, alltså blir det tre tabletter mindre per dygn =)  Att jag är mer smärtpåverkad idag är nog mitt eget "fel" då jag gjorde lite väl mycket igår, men känslan av att få må bättre gjorde mig så lycklig att jag glömde att jag nog får sota för det dagen efter.. Har fått ta en extra tablett nu ikväll för smärtan var så hög att tårarna kom och det är då jag blir påmind om att jag är sjuk och inte alltid kan göra saker som jag önskar jag kunde göra!

Var så lycklig igår för jag bakade bröd, vilket var längesedan jag gjorde. Fyra brödkakor blev det =) När älsklingen kom hem från jobbet åkte vi in till stan för att veckohandla på Ica Maxi, tycker det är så smidigt att använda sig av scanningen där. Så när vi kom hem blev det lite vardagslyx med landgång på hembakt bröd =)

Idag har jag kört bil, vilket jag inte gjort på ett tag då jag mått så dåligt av tabletten jag nu inte äter längre. Hälsade på en kompis och hennes goa flicka på förmiddagen. När jag kom hem så somnade jag till en sväng i soffan och nu väntar sängen för imorgon ska jag försöka komma upp i god tid för vi måste frosta våran frys och städa ut julen!

Inga kommentarer: