onsdag, januari 12, 2011

BOR PÅ APOTEKET

Har idag haft kontakt med smärtenheten pga att mitt plåster som ska sitta i tre dygn nu har lossnat efter snart två dygn! Hon föreslog att sätta en sorts "plastfilm" som jag sätter ovanpå mitt läkemedelsplåster i samband med att jag byter dessa. De bestämde även att jag ska byta mitt plåster redan idag eftersom det lossnat några gånger. Har även haft kontakt med min läkare på vårdcentralen, så han har skrivit ett recept till mig som finns att hämta ut.

Så nu i em har vi varit på Apoteket för att köpa tegaderm som är en sorts "plastfilm" samt lösa ut medicin. Men självklart fanns inte tegaderm att köpa utan det är bara sjukvården som har möjlighet att köpa den. Känns som jag bor på vårat Apotek för tillfället. Vi var även förbi Familjen Feldt på en fika, så härligt att komma utanför hemmet en stund.

Min läkare på vårdcentralen sa idag något tänkvärt när jag pratade med han: Tålamod måste man ha när man testar ut mediciner för att få den medicin som passar dig bäst. Kan hända att man får bakslag, men då fortsätter man att leta vidare.

Var ju så glad i måndags att jag fått tag i broddar, men har nu fått ett mail om att de är restnoterade =( Så nu är det bara att leta vidare..

Inga kommentarer: