tisdag, januari 01, 2013

GOTT NYTT ÅR

Igår var det nyårsafton & den firade vi hemma hos min lillasyster med familj i Falköping <3 även mamma, barnens farfar samt hans sambo Ia & barnens farbror var där. Det bjöds på hummer, räkor, västerbottenpaj, sallad & vitlöksbröd, vilket smakade fantastiskt & till det drack jag rödvin. Till efterrätt bjöds det på kaffe & pannacotta med jordgubbsås. Jag, lillasyster, mamma & Ia spelade även bingolotto. Vid tolvslaget skålade vi in det nya året med champagne. Även Malva var vaken då hon då hon vaknade av en dröm, men Wilgot sov gott <3 Därefter togs det fram ostbricka & vindruvor, men jag var så mätt efter allt gott vi ätit under kvällen så jag fick endast i mig vindruvor & ett salt kex med brieost. Strax innan klockan 02.30 var vi alla i säng lagom trötta efter en fantastiskt bra start på det nya året! Malva var dock pigg & glad & skulle inte sova då mobilen var mer intressant, men även hon somnade till slut. Mosters lilla <3

Imorse tog vi sovmorgon & har mest slappat & myst hela dagen. Innan vi åkte hem i eftermiddags beställde vi hämtmat som vi alla åt tillsammans.

Väl hemma har vi inte gjort så mycket annat än att ta det lugnt samt att jag har varit ute på en långpromenad i halkan & mörkret. Testade min julklapp från svärföräldrarna & jag är inte besviken på mina nya urbanears kan jag lova :-) Nu har vi sett en film som jag somnade ifrån så nu väntar sängen.

Gott Nytt År 3013!!!

Inga kommentarer: