lördag, juni 09, 2012

MORMOR <3

Avslutade min lediga fredag med ett glas rött framför filmen Hamilton tillsammans med min sambo <3

Någon sovmorgon blev det inte idag då jag hade tid hos min tandhygienist & tandläkare klockan 8.50. Besöket gick bra & jag hade inga hål =) Höll däremot på att inte komma hem från Habo för när jag skulle starta bilen så gick den inte på alla cylindrar & motorlampan blinkade.. Ringde Tobias som sa att jag kunde köra bilen hem. Meningen var att jag skulle åka direkt till Tidaholm, men istället fick jag åka hem & byta bil. Tog Skalman till Tidaholm där jag hade några ärenden att uträtta. Passade på att överraska mamma med ett besök =) Mamma bjöd på fika =) Frågade mamma om hon ville följa med & plocka lupiner att sätta på mormors grav, vilket hon ville. Är allt för sällan på mormors grav, men tänker däremot på henne ofta då jag än idag känner en stor saknad efter henne <3 Nästa gång jag åker till Tidaholm ska jag plocka liljekonvalj & sätta på mormors grav. När vi ändå var ute & åkte passade vi på att åka till Lidens blommor där mamma köpte brovalia som även det påminner om mormor. Beställde mat på Rossies gatukök som vi tog med hem till mamma. Drack kaffe på maten & till det bjöds det på glass. Stannade en stund efter det innan det var dax att fara hemåt.

Väl hemma tog jag tag i att måla listerna en sista gång så nu är det bara talisterna som ska målas, men först ska de ju köpas hem ;-)

Nu väntar sängen då tanken är att vi ska åka på Bug Run imorgon, men regnar det lika mycket som nu så stannar vi hemma.

Inga kommentarer: